25 жовт. 2019 р.


Кроссенс –  головоломка нового покоління. 

Слово «кроссенс» означає «перетин значень» і придумане за аналогією зі словом «кросворд». 
Цей вид головоломки винайшли зарубіжні педагоги в 2002 році. 
Ідея належить письменнику, педагогу і математику Сергію Федіну і доктору педагогічних наук, філософу і художнику Володимиру Бусленко. 
Ідея кроссенса проста, як і все геніальне. Це асоціативний ланцюжок, що складається з дев'яти картинок. Зображення розташовують так, що кожна картинка має зв'язок із попередньою і наступною, а центральна поєднує за змістом зразу декілька картинок. Завдання того, хто розгадує кроссенс – знайти асоціативний зв'язок між сусідніми (тобто тими, що мають спільний бік) картинками. Зв’язки в головоломці можуть бути і поверхневими, і глибокими. «Кроссенс»: крос (англ. cross) – перехрестя, сенс (англ. sens) – смисл, тож кроссенс – перехрестя смислів Кроссенс (від англ. cross – перехрестя, sens – смисл) – це візуальний асоціативний ланцюжок, який складається з 9 зображень, кожен з яких пов’язаний з попереднім і наступним зображенням, що в результаті з різних сторін розкриває певне поняття, явище або факт.

























Кроссенс може бути використаний на будь-якому етапі уроку. Оскільки основне значення кроссенса – це певна загадка, ребус, головоломка, то він є гарною формою нетрадиційної перевірки знань із теми. Застосування кроссенса на уроці різноманітне, його можна використати:
·         При формулюванні теми і мети уроку;
·         При вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації;
·         При закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;
·         При підведенні підсумку роботи на уроці, включити як  рефлексію.
Можна побудувати весь урок в формі кроссенса, тобто дев’ять елементів кроссенса можуть представляти собою структуру уроку.
Кроссенс до теми "Балада"










Кроссенс до теми "Полліанна" Е. Портер












Кроссенс до теми "Пурпурові вітрила"  А. Гріна




















Кроссенс до теми "Рукавичка" Ф. Шіллера










Кроссенс до теми "Міо, мій міо" А. Ліндгрен



















Посилання на тему: 






Сорока, І.
    Кросенс як засіб розвитку логічного і неординарного творчого мислення учнів на уроках зарубіжної літератури [Текст] / І. Сорока
    // Зарубіжна література в школах України. – 2017. – № 1. – С. 49–57. – Бібліогр. наприкінці ст.

Немає коментарів:

Дописати коментар