20 січ. 2020 р.

Веселкові ідеї для уроків. №50. Зимові руханки

Колеги, вітаю з початком другого навчального семестру.
Схоже, снігу ми цього року не дочекаємось.
Та що нам заважає самим створити магію зими в школі?
Будемо проводити на уроках хвилинки здоров’я, що враховують всі зимові символи, образи, атрибути, а також унікальні рухи, які можна робити тільки в цю пору року.
Ділюсь своїми улюбленими зимовими руханками.
«Бабка змерзла»
Потріть долоні, кожен палець, поплескайте в долоні, подихайте теплим повітрям, зігрійте їх, поплескайте по плечах, колінах, потупайте ногами.
«Зимові чари»
Покажіть рухами:
– як падає сніжинка з неба,
– як діти колядують,
– як хлопчик засіває,
– як дівчинка ліпить сніговика,
– як сніговик тане,
– як мама пече пампушки,
– як родина прикрашає ялинку.
«Погода в Занзібарі і в Україні»
Виконувати в парі з сусідом по парті.
Спочатку рухи робить сусід зліва.
«У Занзібарі гріє сонечко (гладити по плечах сусіда справа), дме легкий вітерець (провести пальцями по спині). Та ось хмарки закрили сонце, почав накрапати дощик (стукати пальцями), здійнявся вітер (терти спину), почалася злива (енергійно стукати пальцями по спині), град (кулаками). Але що це? Буря вщухає (усе в зворотному порядку). Злива переходить у дрібний дощик, буря перетворюється на дрібненький вітерець. У Занзібарі знову сонечко».
Однокласники в парі міняються ролями. Тепер рухи робить сусід справа.
«А в Україні холодно. Коли виходиш на вулицю, мороз хапає за щоки (щипати за щоки), за вуха (масажувати вуха), пробирається під куртку (щипати спину), мерзнуть ноги (тупотіти ногами). Та коли заходиш у дім, стає тепліше, пощипують вуха, щоки (терти вуха, щоки). Поступово зігріваєшся, розслаблюєшся (гладити по плечах, спині)».
«Нам холодно»
На рахунок 1-4 – вдих через ніс.
На рахунок 5-12 – видих через ніс, обійняти себе за плечі якомога сильніше.
«Сніговик»
Діти рухами супроводжують текст учителя.
«Уявіть, що кожен з вас сніговик. Величезний, красивий, якого виліпили зі снігу. У вас є голова, тулуб, дві руки з гілочок, які стирчать в сторони, і ви стоїте на міцних ніжках. Чудовий ранок, світить сонце. Ось воно дужче припікає, і сніговик починає танути (зображають, як тане сніговик). Спочатку тане голова, потім одна рука, інша. Потім потроху починає танути і тулуб. Сніговик перетворюється на калюжу».
«Ялинки, сосни і смереки»
Клас об’єднується в три групи: ялинки, сосни і смереки.
Учитель читає вірш.
«Ялинки», почувши свою назву, виконують рух стоячи на носках, руки вгору;
«сосни» – руки в сторони, ступні ніг притиснуті до підлоги;
«смереки» – присісти, руки вперед.
Виконуючи рухи, необхідно стежити, щоб спина була пряма.
Красуню ялинку, сосну і смереку
У лісі й окрузі видно здалека.
І кожній маленькій хмаринці
Сосна посміхається в срібній росинці.
Пишається гіллям пухнаста смерека,
Й ялинка зелена росте недалеко.
І кожна смерека, ялинка й сосна
Вважає, що в лісі найкраща вона.
А.- М. Богосвятська
Картинки по запросу "натхненник богосвятська""